Дата правядзення: 21.03.2024
Тэма: «Радзіма мая Беларусь у асобах. Адданыя справе і краіне» (аб дзяржаўных дзеячах, прадстаўніках органаў дзяржаўнага кіравання)
ШАГ 1 «Мы даведваемся»
На першым этапе актуалізуюцца веды аб дзяржаўным кіраванні Рэспублікі Беларусь з дапамогай інтэрактыўнай віктарыны "Мы даведаемся". Дзеці адказвалі на пытанні, як рэалізуецца права грамадзян выбіраць і быць выбранымі ў Рэспубліцы Беларусь, называлі органы дзяржаўнай улады ў Рэспубліцы Беларусь, мэты і задачы Маладзёжнага парламента пры Нацыянальным сходзе Рэспублікі Беларусь і іншыя.
У фокусе абмеркавання былі пытанні аб дзяржаўнай уладзе ў Рэспубліцы Беларусь, правах выбаршчыка, маладзёжных грамадскіх аб'яднаннях, аб рабоце Маладзёжнага парламента пры Нацыянальным сходзе Рэспублікі Беларусь, маладзёжнай кадравай палітыцы.
ШАГ 2 "Мы разважаем"
На другім этапе было арганізавана абмеркаванне прадстаўленага матэрыялу і знаёмства са старшынёй сельскага выканаўчага камітэта Макрушычам Аляксандрам Генадзевічам.
Аляксандр Генадзевіч адказаў на пытанні навучэнцаў і расказаў аб тым, як важна паставіць перад сабой мэту і прыкласці максімум намаганняў для яе дасягнення. Аляксандр Генадзьевіч звярнуў увагу навучэнцаў на Артыкул 38 Канстытуцыі Рэспублікі Беларусь, дзе сказана аб тым, што грамадзяне Рэспублікі Беларусь маюць права свабодна выбіраць і быць выбранымі ў дзяржаўныя органы на аснове ўсеагульнага, роўнага, прамога або ўскоснага выбарчага права пры тайным галасаванні. Макрушыч А.Г. адзначыў, што ў нашай краіне створаны ўмовы для далучэння моладзі да парламенцкай дзейнасці, фарміравання прававой і палітычнай культуры моладзі.
У дыялог уступае навучэнка 11 класа Арцюх Яўгенія, якая пацікавілася, як у палітычным і эканамічным жыцці краіны можа ўдзельнічаць грамадзянін, які не дасягнуў выбарчага ўзросту. Яўгенія адзначыла, што яна, як будучы юрыст, вывучае асноўныя законы краіны і звярнула ўвагу на тое, што Канстытуцыя Рэспублікі Беларусь гарантуе грамадзянам права роўнага доступу да любых пасад у дзяржаўных органах у адпаведнасці са здольнасцямі.
Навучэнец 10 класа Емяльяновіч Мірон паведаміў аб дзейнасці Маладзёжнага савета пры Нацыянальным сходзе Рэспублікі Беларусь, адзначыў, што маладыя людзі маюць магчымасць удзельнічаць у распрацоўцы праектаў нарматыўных прававых актаў, якія закранаюць правы і законныя інтарэсы моладзі, у фарміраванні і рэалізацыі дзяржаўнай маладзёжнай палітыкі.
Падлеткі раскрылі сутнасць такіх паняццяў, як актыўная грамадзянская пазіцыя, лідарства, ініцыятыўнасць, грамадзянская адказнасць, грамадзянская сталасць.
Вынік падвяла навучэнка 11 класа Ламака Вікторыя: «Не толькі высокія ўзнагароды, званні і пасады сведчаць аб тым, што ўклад чалавека ў развіццё сваёй краіны варты высокай ацэнкі. Штодзённая добрасумленная праца, клопат пра сваю сям'ю, актыўная грамадзянская пазіцыя, любоў да сваёй справы, Радзімы, прыхільнасць да маральных ідэалаў – гэта тое, што, бясспрэчна, можна аднесці да характарыстык лепшых беларусаў».
У ходзе рэалізацыі ШАГа 3 "Мы дзейнічаем" вядучы падвёў вынікі. Удзельнікі сустрэчы адказалі на пытанні вядучага, адзначылі, што тэма сённяшняй размовы актуальная, і зрабілі выснову: мы павінны адчуваць сябе датычнымі да жыцця нашай дзяржавы, нашага народа і разумець, што ад актыўнай пазіцыі кожнага залежыць жыццё краіны.