Дата правядзення: 25.04.2024
Тэма: «Радзіма мая Беларусь у асобах. З клопатам аб здароўі» (аб медыцынскіх работніках)
ШАГ 1 «Мы даведваемся»
На першым этапе актуалізуюцца веды аб сістэме аховы здароўя Рэспублікі Беларусь з дапамогай інтэрактыўнай віктарыны "Мы даведаемся", якая дала магчымасць навучэнцам актыўна праявіць сябе, у тым ліку выкарыстоўваючы веды, атрыманыя ў ходзе мерапрыемстваў праекта "Школа актыўнага грамадзяніна".
Вучні адказалі на наступныя пытанні:
1. Якая найважнейшая задача беларускай медыцыны? Якія ўстановы адукацыі ў Рэспубліцы Беларусь рыхтуюць спецыялістаў для аховы здароўя?
2. Якія ўмовы створаны ў нашай краіне для захавання і ўмацавання здароўя дзяцей, моладзі, дарослых, фарміравання здаровага ладу жыцця грамадзян?
3. Якімі дасягненнямі ў галіне медыцыны могуць ганарыцца беларусы?
4. Чаму Беларусь выбіраюць пляцоўкай не толькі для лячэння і аздараўлення, але і для атрымання медыцынскай адукацыі?
5. Якімі якасцямі павінен валодаць медыцынскі работнік?
У фокусе абмеркавання: сістэма аховы здароўя, клопат дзяржавы аб здароўі нацыі, здаровая нацыя, здаровы лад жыцця, аздараўленчыя мерапрыемствы, крытычнае стаўленне да шкодных звычак, стаўленне да здароўя як найвялікшай каштоўнасці, матывацыя да захавання, умацавання здароўя, фізкультурна-аздараўленчыя і спартыўна-масавыя мерапрыемствы, бясплатная і даступная медыцынская дапамога, экспарт медыцынскіх паслуг, медыцынскі турызм, высокакваліфікаваныя спецыялісты ў галіне медыцыны, кампетэнтнасць, міласэрнасць, самаахвярнасць.
ШАГ 2 "Мы разважаем"
На другім этапе было арганізавана абмеркаванне прадстаўленага матэрыялу з медыцынскай сястрой Нягневіцкай амбулаторыі ўрача агульнай практыкі Хвіневіч Юліяй Ігараўнай.
Юлія Ігараўна расказала аб тым, што цяпер у Рэспубліцы Беларусь удзяляецца вялікая ўвага здароваму ладу жыцця і пытанням аховы здароўя, аб ролі ўстаноў аховы здароўя ў фарміраванні актыўнай грамадзянскай пазіцыі моладзі. Падлеткі пацікавіліся, ці лічыць Юлія Ігараўна прафесію медыцынскага работніка асабліва важнай у сучасным грамадстве, чаму яна выбрала менавіта гэтую прафесію. Юлія Ігараўна расказала юнакам і дзяўчатам аб тым, што самае складанае ў прафесіі, з якімі цяжкасцямі сутыкаюцца медыцынскія работнікі.
У размову ўступае навучэнка 11 класа Зайко Кацярына. Дзяўчыну цікавіць, ці адчувае медыцынская сястра гонар за сваю прафесію, ці складана несці адказнасць за здароўе іншых.
Навучэнец 10 класа Дзяшук Уладзімір пацікавіўся, ці памятае Юлія Ігараўна свайго першага пацыента, якія асаблівыя якасці і навыкі патрэбны чалавеку, каб паспяхова працаваць у галіне медыцыны.
Юлія Ігараўна расказала аб магчымасцях прафесійнага росту і ўдасканалення прафесійнага ўзроўню, аб спецыяльнасцях, найбольш запатрабаваных у галіне медыцыны і аховы здароўя ў нашым рэгіёне.
Вынік падвяла навучэнка 11 класа Арцюх Яўгенія: медыцынскі работнік - чалавек, ад якога залежыць жыццё хворага. Ён павінен любіць людзей, праяўляць эмпатыю. Адно з асноўных патрабаванняў да асобы ўрача - добразычлівае стаўленне да пацыентаў, ветлівасць, жаданне дапамагаць, умець слухаць і чуць хворага. Урач павінен не толькі лячыць, але і маральна падтрымліваць хворых.
Стрыманасць, ураўнаважанасць і вытрымка - тыя якасці, без якіх часам праца медыцынскага работніка немагчыма.
Прафесія медыцынскага работніка цяжкая. Чалавек, які яе абраў, павінен усведамляць усю яе сур'ёзнасць, мець да яе прызванне. Трэба быць патрабавальным да сябе і людзей, умець планаваць сваю працу, валодаць арганізатарскімі якасцямі.
У ходзе рэалізацыі ШАГа 3 "Мы дзейнічаем" вядучы падвёў вынікі. Удзельнікі сустрэчы адказалі на пытанні вядучага, адзначылі, што тэма сённяшняй размовы актуальная, і зрабілі выснову: імкненне дапамагаць іншым - гэта важная якасць для медыцынскага работніка. Яно, як правіла, фармуецца з дзяцінства, і, калі яно ёсць, гэта сведчыць аб перадумовах для паспяховага авалодання медыцынскай прафесіяй.
Дзеці выказалі здагадку, што своеасаблівым дэвізам у жыцці можа стаць выказванне А.С.Макаранкі: "Здароўе - гэта не падарунак, які чалавек атрымлівае адзін раз і на ўсё жыццё, а вынік свядомых паводзін кожнага чалавека і ўсіх у грамадстве".