Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь
Упраўленне адукацыі Навагрудскага райвыканкама
Дзяржаўная ўстанова адукацыі
"Нягневіцкая сярэдняя школа"
Найважнейшым сродкам павышэння педагагічнага майстэрства педагогаў установы, які злучае ў адзінае цэлае ўсю сістэму работы гімназіі, з'яўляецца метадычная работа. У адпаведнасці з пастаўленымі мэтамі і задачамі метадычная работа ва ўстанове ажыццяўляецца па наступных напрамках:
– работа педагагічнага савета;
– калектыўная метадычная дзейнасць;
- работа метадычнага савета;
- дыягностыка-аналітычная дзейнасць;
– павышэнне кваліфікацыі, педагагічнага майстэрства кадраў;
- кансультатыўна-інфармацыйная дзейнасць
- работа з маладымі спецыялістамі;
– работа з метадычнымі аб'яднаннямі і творчымі групамі педагогаў;
– індывідуальна-метадычная дзейнасць: кансультацыі, наведванне навучальных і факультатыўных заняткаў і пазакласных мерапрыемстваў адміністрацыяй, аналіз, абагульненне вопыту работы;
- прадметныя тыдні;
- абнаўленне метадычнай аснашчанасці кабінетаў.
Метадычная работа ва ўстанове забяспечвае засваенне педагогамі нарматыўнай прававой базы арганізацыі адукацыйнага працэсу ў адпаведнасці з патрабаваннямі Кодэкса Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, а таксама накіравана на паглыбленне ведаў педагогаў аб сучасных педагагічных тэхналогіях, перадавым педагагічным вопыце. Адзіная метадычная тэма з'яўляецца лагічным працягам тэмы папярэдняга навучальнага года і знаходзіць адлюстраванне ў тэматыцы педагагічных саветаў, пасяджэнняў метадычнага савета, паседжаннях метадычных фарміраванняў.
У дзяржаўнай установе адукацыі "Нягневіцкая сярэдняя школа" забяспечваюць выкананне пастаўленых перад метадычнай службай задач і ажыццяўляюць практычнае ўвасабленне ў жыццё рашэнняў і рэкамендацый органаў кіравання наступныя метадычныя аб'яднанні настаўнікаў-прадметнікаў:
– праблемная група "Настаўнік будучага" (кіраўнік Несцер І.М.),
– педагагічная студыя "Акадэмія дзяцінства" (кіраўнік Карповіч В.Д.),
– творчая група "Скарбніца талентаў" (кіраўнік Сявец М.І.),
– творчая група "Узлёт" (кіраўнік Краскоўская Ж.Л.),
– класных кіраўнікоў (кіраўнік І.М.Несцер).
Кожнае аб'яднанне працуе над сваёй метадычнай тэмай, цесна злучанай з метадычнай тэмай установы.
- сфармулюйце мэты ўрока з улікам узроўню навучанасці вучняў, патрабаванняў вучэбнай праграмы, зместу вучэбнага матэрыялу;
- вызначце крытэрыі поспеху, з якімі вы пазнаёміце вучняў;
- напішыце, на што вы будзеце звяртаць увагу ў ходзе работы вучняў, на што неабходна звяртаць увагу самім вучням;
- вызначце чаканы вынік кожнага этапу ўрока (што вучні будуць ведаць, умець і інш.);
- вызначце, з дапамогай якіх сродкаў вы і вучні зможаце даведацца, ці авалодалі яны матэрыялам урока;
- падумайце аб карэкціруючых дзеяннях (калі вынікі этапаў урока будуць дасягнуты не ўсімі вучнямі);
- вызначце, з дапамогай якіх сродкаў вы арганізуеце самаацэнку вучняў;
- вызначце варыянты дамашняга задання для розных вынікаў выхаднога кантроля (дамашняе заданне павінна факусіравацца на гэтых выніках);
- вызначце крытэрыі поспеху пры выкананні дамашняга задання.